perjantai 3. kesäkuuta 2016

Tukholman matkakertomus

Monien kommelluksien jälkeen lensimme Tukholmaan 24.5.2016.
Tapasimme Helsinki-Vantaan lentoasemalla klo 7.30 ja saavuimme Tukholmaan klo 9.05. Saavuttuamme lentokentältä keskustaan menimme ensi töiksemme shoppailemaan keskustan kauppoihin. Kauppojen kiertelyssä vierähti muutama tunti, jonka jälkeen majoituimme hotelliimme Scandic Ariadneen, joka sijaitsi lähellä satamaa.
Majoittumisen ja pienen lepohetken jälkeen lähdimme kohti vanhakaupunkia. Siellä ruokailimme pizzeriassa ja ihailimme vanhankaupungin kauniita rakennuksia opettajien johdolla.
Sen jälkeen palasimme hotellille yöunia varten.

Kuva lentokoneesta.

Vanhassakaupungissa osa ryhmäämme.

Vanhankaupungin loistoa!
Kaunis parveke vanhasta kaupungista.

Näkymiä hotellimme käytävältä.

Seuraava aamu starttasi hotelliaamiaisella, jonka jälkeen suuntasimme Vasa-museoon. Museo oli mielenkiintoinen ja siellä riitti katseltavaa ja kummasteltavaa.
Museon jälkeen matkasimme uudelleen keskustaan tekemään viime hetken ostoksia. Sen jälkeen olikin aika lähteä ruokakaupan kautta hotellille hakemaan matkalaukut, jonka jälkeen matkamme jatkui satamaan ja Silja Symphonylle.
Menimme kannelle laivan lähtiessä liikkeelle ja jätimme haikeat hyvästit Ruotsille.
Seuraavaksi suuntasimme täyttämään vatsamme laivan buffettiin koko ryhmän voimin. Ruokailun jälkeen meillä oli omaa aikaa, jolloin vierailimme Tax Freessä, pelasimme korttia, otimme kuvia ja nautimme toistemme seurasta.

Taas osa ryhmästämme. Olipas tuulista! Meinasi hattu lentää päästä.
Lätsä päässä joka säässä.

Torstaiaamuna saavuimme Helsingin Eteläsatamaan syötyämme meriaamiaisen laivan buffetissa. Pakkasimme kimpsumme ja kampsumme ja lähdimme omiin suuntiimme väsyneinä mutta onnellisina.
Kiitos mukana olleille opettajille ja oppilaille mukavasta reissusta! Kiitos myös kaikille, jotka mahdollistivat matkan.